субота, 11 квітня 2020 р.

Завдання для дистанції 8 клас з 13.04 по 17.04.2020

Завдання для дистанції 8 клас 
з 13.04 по 17.04.2020

Урок № 53+54 (13.04)
Поняття про сигнальні системи. Мислення та свідомість.
Навчання та пам'ять. 
Лабораторне дослідження №12. Дослідження різних видів пам'яті.

Переглянути віддео: ВІДЕО №53+54
Виконати лабораторне дослідження в робочих зошитах. 
Фото надіслати на електронну пошту вчителя: isaevalia02@gmail.com  або на Вайбер особисто вчителю.
Опрацювати підручник §49, §50, запитання після тем ст.231, 235 (усно)
Біологія 8 клас
Практична робота № 11.
Тема: Дослідження різних видів пам'яті
Мета: дослідити індивідуальні особливості пам’яті, з’ясувати та обґрунтувати роль осмисленого сприйняття в запам’ятовуванні.
Обладнання: зошити для практичних робіт з біології, секундомір, картки-вклейки для оформлення результатів тестів.
ХІД РОБОТИ
Завдання 1. 1. Визначення виду слухової пам'яті.
Прослухайте і запам'ятайте 10 слів, виразно зачитаних вашим напарником. Після 10-тисекундної паузи запишіть у довільній послідовності слова, які ви запам'ятали.

Слова: парта, телефон, вікно, зошит, океан, світлофор, футбол, ялина, банан, альбом.

(учні записують запам'ятовані слова у зошитах для лабораторних і практичних робіт)
Далі потрібно полічити кількість правильно відтворених слів (для цього напарник ще раз зачитує слова).
Завдання 1. 2. Визначення виду зорової пам'яті.
Уважно подивіться на запропонований малюнок упродовж 3-4 секунд. Потім запишіть у зошит пред­мети, які ви запам'ятали.



(учні записують назви запам'ятованих предметів у зошитах для лабораторних і практичних робіт)
Далі потрібно полічити кількість правильно відтворених записів (для цього напарник ще раз показує аркуш з малюнком).
Якщо ви запам'ятали менше 5 деталей — увага слабка.
Якщо ви запам'ятали від 5 до 9 деталей — увага гарна.
Якщо ви запам'ятали понад 9 деталей — увага відмінна.
Завдання 1. 3. Визначення виду рухової (моторної) пам'яті.
Слухайте 10 слів, які читає вчитель і одразу «записуйте» їх ручкою у повітрі. Після 10-тисекундної паузи запишіть у довільній послідовності слова, які ви запам'ятали в зошиті.

Слова: сніданок, осінь, паспорт, вітер, кошик, автомобіль, завод, іграшка, кава, життя.

(учні записують запам'ятовані слова у зошитах для лабораторних і практичних робіт)
Завдання 1. 4. Оформлення результатів.
Підрахуйте кількість правильно відтворених слів у кожному завданні. Результати запишіть до таблиці.
(учні оформлюють  результати у зошитах для лабораторних і практичних робіт)

Вид пам’яті
Слухова
Зорова
Моторна (рухова)
Кількість правильно відтворених слів
?
?
?
Який вид пам'яті у вас переважає, запишіть висновок?
Завдання 1. 6. Визначення індивідуальних властивостей зорової механічної пам'яті. Прочитайте уважно один раз і спробуйте запам'ятати числа:
64
93
57
68
46
37
39
52
74
49
Тепер по пам'яті запишіть їх, бажано в тому ж порядку. (учні записують числа у зошити в такому ж вигляді, як було подано за зразком)
Загальна кількість чисел, запам'ятованих правильно, буде характеризувати обсяг, а кількість чисел, запам'ятованих у правильному порядку – точність вашої механічної зорової пам’яті.
Завдання 2.1. Визначення індивідуальних властивостей слухової механічної пам'яті.
Прослухайте і спробуйте запам'ятати 10 пар слів, які не мають логічного зв'язку.
1. вікно – мило                                  
2. ложка – горобець                          
3. ручка – літак                                 
4. слон – шарф                                  
5. парта – липа                                  
6. магазин – буква
7. абажур – море  
8. автомобіль – синиця
9. олівець – метелик
10. гриб – диван
Через 10 секунд після прослуховування, напарник зачитує перше слово кожної пари, а ви спробуйте пригадати та записати у таблицю відповідне йому друге слово. (учні записують слова у зошиті, далі проводиться перевірка на співпадіння слів)
Завдання 2.2. Визначення індивідуальних властивостей слухової логічної пам'яті.
Прослухайте і спробуйте запам'ятати 10 пар слів із логічним зв'язком між ними.
1. троянда – червона                         
2. сіль – солона                                 
3. ніч – темна                                    
4. ялина – зелена                               
5. сонце – яскраве                             
6. лід – холодний  
7. лев – сильний
8. небо – блакитне
9. подушка - м’яка
10. полум’я – гаряче
Через 10 секунд після прослуховування вчитель зачитує перше слово кожної пари, а ви спробуйте пригадати та записати у таблицю відповідне йому друге слово. (учні записують слова у зошит, знову ж таки проводиться перевірка на співпадіння перелічених слів) Загальна кількість чисел, запам'ятованих правильно, буде характеризувати обсяг вашої логічної слухової пам’яті. Якщо кількість відтворених слів – 7 і більше – рівень високий. Загальна кількість чисел, запам'ятованих правильно, буде характеризувати обсяг вашої механічної слухової пам’яті. Якщо кількість відтворених слів – 7 і більше – рівень високий.




Завдання 3. Перевірте точність зорової пам'яті: спробуйте запам'ятати за 1 хви­лину предмети, зображені на малюнку, а потім записати їх у зошит у тому ж самому порядку.
Визначте відсоток правильно названих предметів. Результат співставте з поданою шкалою:     16                         –  100%
            Ваша кількість            –   х %
♦   90—100% — відмінно,
♦   70—90 % — дуже добре,
♦   50—70% — добре,
♦   30—50% — задовільно,
♦   10—30% — погано,
♦  0—10% — дуже погано.

Завдання 4.   Визначте якість своєї пам'яті двома різними способами.                       
У вас є список простих іменників: Книга, Стілець, Барабан, Вітриль­ник, Мило, Банан, Море, Літера, Автомобіль, Ріка, Гора, Рояль, Босоніж­ки, Шпилька, Сумка, Перо, Картина, Ваза, Шарф, Медаль.
Вивчіть список упродовж 1,5 хв. Спробуйте письмово відтворити слова одне за одним.
Якщо ви запам'ятали:
♦  від 18 до 20 слів — у вас відмінна пам'ять;
♦  від 15 до 17 — гарна пам'ять;
♦  від 10 до 14 слів — у вас середні здібності до запам'ятовування;
♦  менше 10 — ви не вмієте користуватися своєю пам'яттю.

Завдання 5. ВИСНОВОК: 1.Які індивідуальні властивості вашої пам'яті ви дослідили? 2. Чи вважаєте ви вашу пам’ять достатньо тренованою? Відповідь обґрунтуйте.


Урок № 55 +56 (17.04)
Біологічні основи психофізіологічної особливості людини.
Дослідницький практикум №5. Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту.
Біоритми людини. Сон


Опрацювати презентацію №55



виконати завдання практикуму №5 в робочих зошитах. 
Фото роботи з прізвищемна полях надіслати на електронну пошту вчителя: isaevalia02@gmail.com  або на Вайбер особисто вчителю.

ЗАВДАННЯ Дослідницького практукуму №5
Тема: Визначення типу вищої нервової діяльності та 
властивостей темпераменту
ДОСТУП  З  17.04.2020
Біологія 8 клас                                                               Дата: 17.04.2020
Дослідницький практикум №5
Тема: Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту
Мета: визначити за допомогою тестування тип темпераменту та силу нервових процесів.
Обладнання: тести для визначення типу темпераменту.
Хід роботи
Завдання 1.1. Визначення сили нервової системи  

1.     Протягом 30 с поставте у кожному із шести квадратів максимальну кількість крапок, переходячи від одного квадрата до іншого в точно зафіксований час (по 5 с на квадрат)


1
2
3
4
5
6










К-ть крапок:
К-ть крапок:
К-ть крапок:
К-ть крапок:
К-ть крапок:
К-ть крапок:

2.   Побудова графіка працездатності:



Силу нервової системи діагностують на підставі аналізу графіка працездатності за формою кривої згідно з нижчевказаним критерієм. Типи динамі­ки максимального темпу руху проілюстровані гра­фіками (рис 1)



Рис. 1. Графіки: а - опуклого типу; б - рівного типу; в - низхідного типу; г - проміжного та увігнутого типів.

      Порівняйте свій побудований графік з одним із графіків на Рис.1 На який з них (а, б, в,  чи г) він більше схожий? Опишіть свої результати, використовуючи таблицю "Інтерпритація кривої результатів" (дивіться нижче)



Завдання 2. Визначення типу темпераменту
1. Вам необхідно відповісти на 56 запитань.
2. Пронумеруйте в зошиті від 1 до 56.
3. Прочитайте запропоновані запитання та дайте відповідь, чи погоджуєтеся ви з даним твердженням. Якщо погоджуєтеся, то поряд із відповідним номером поставте знак «+» , якщо ні  знак «». 
4. Пам’ятайте, що в тесті немає «поганих» і «хороших» відповідей. Кращою буде та відповідь, яка першою у вас виникла.
Запитання для опрацювання
Паспорт” холерика
1. Ви відрізняєтеся непосидючістю.
2.   Ви запальні й імпульсивні.
3.   Найчастіше ви нетерплячі.
4.   Ви ініціативні й рішучі.
5.   Ви завзяті, навіть уперті.
6.   Ви швидко орієнтуєтеся в суперечках, спритні.
7. Ритм вашої діяльності нерівномірний, стрибкоподібний.
8.   Ви полюбляєте ризикувати.
9.   Ви легко пробачаєте образи.
10. Ваша мова швидка й емоційна.
11.  Ви часто страждаєте від своєї неврівноваженості.
12. Ви не терпите недоліків.
13. Вас захоплює все нове.
14. Ваш настрій часто змінюється.
*        *        *        *        *
Паспорт” сангвініка
15. Ви життєрадісна й весела людина.
16. Енергія б’є ключем, ви завжди зібрані.
17.  Ви часто залишаєте розпочате на півдорозі.
18.  Ви не завжди адекватно оцінюєте свої сили.
19.  Ваші інтереси й захоплення часто змінюються.
20.  До планів, що змінилися, і до нових обставин ви звикаєте легко.
21.  Вам не складно відволікатися від своїх справ, ви можете швидко вирішити чужі проблеми.
22.  Ретельна і копітка праця не для вас.
23.  Ви чуйні, любите спілкування.
24.  Ваша мова виразна й голосна.
25.  Ви не панікуєте навіть у складних ситуаціях, у вас відмінне самовладання.
26.  Ви легко засинаєте й швидко просинаєтеся.
27.  Вам складно зосередитися, прийняти обмірковане рішення.
28.  Ви непослідовні, неуважні.
*        *        *        *        *
Паспорт” флегматика
29. Ви стримана й холоднокровна людина.
30.  У своїх словах і справах ви послідовні.
31.  Ви обережні й розважливі.
32.  Витримані, умієте очікувати.
33.  Ви мовчазна людина, не полюбляєте порожніх балачок.
34.  Ваша мова розмірена, спокійна.
35.  Ви грамотно розподіляєте свої сили, ніколи не викладаєтеся повністю.
36.  Ви дотримуєтесь розпорядку дня, ви чітко плануєте свої справи.
37.  Спокійно сприймаєте критику, байдужі до пересудів.
38.  Вам складно швидко переключитися на іншу діяльність.
39.  З іншими людьми у вас рівні, добрі стосунки.
40. Ви акуратні, педантичні у дрібницях.
41.  Вам складно пристосовуватися до нових умов і планів, що змінилися.
42.  Ви не полюбляєте багато рухатися, повільні.
*        *        *        *        *
Паспорт” меланхоліка
43.  Ви сором'язлива людина.
44.  Зміна обстановки викликає у вас збентеження.
45.  Ви невпевнені в собі, своїх силах.
46.  Самотність не обтяжує вас.
47. Невдачі й неприємності надовго виводять вас із рівноваги.
48.  У складні життєві періоди ви замикаєтеся в собі.
49. Ви не надто витривалі, швидко втомлюєтеся.
50.  Ваша мова тиха, іноді невиразна.
51. Ви автоматично переймаєте риси характеру співрозмовника та його манеру говорити.
52.  Ви сентиментальні і вразливі.
53. У вас завищені вимоги до себе й навколишнього світу.
54.  Вам властива деяка млявість і підозрілість.
55.  Вас легко скривдити.
56. Вам приємно, коли оточуючі вам співчувають.

5.   Обробка результатів:
У тесті 4 групи запитань, у кожній із них — 14 тверджень.
Якщо в якійсь із груп ви одержали більше 10 плюсів, то цей тип темпераменту у вас домінантний. Якщо кількість плюсів 5-9, то ці риси виражені у вас значною мірою.
І якщо позитивних відповідей менше 4, то риси такого типу темпераменту слабко виражені.
Перші 14 (з першого по чотирнадцяте твердження) описують холеричний темперамент (Х) — Ах
Друга група (15-28 твердження) характеризує сангвініка (С) — Ас
Третя група (29-42 твердження) стосується флегматичного типу темпераменту (Ф) Аф 
Четверта група (43-56 твердження) описує меланхолічний темперамент (М) Ам 
Визначте свій темперамент за формулою:


де ФТ – значення темпераменту; А – загальна кількість плюсів за всіма типами (всього плюсиків)Ах – число плюсів у “паспорті” холерика; Ас – число плюсів у “паспорті” сангвініка; Аф – число плюсів у “паспорті” флегматика; Ам – число плюсів у “паспорті” меланхоліка.
Кінцевий вигляд формула може мати, наприклад, такий:
ФТ = Х(35%) + С(30%) + Ф(14%) + М(21%).
Це означає, що даний темперамент на 35% – холеричний, на 30% – сангвінічний, на 14% – флегматичний і на 21% – меланхолічний.

      3.     Зробіть висновки, відповівши на запитання:
1) Який з типів темпераменту Вам найбільше властивий?___________________________________________________________
2) Як впливає ваш темперамент на стосунки з оточуючими?_________________________________________________________
3) Чи існує, на вашу думку, зв’язок між темпераментом і культурою поведінки в колективі? Відповідь поясніть. ____________________________________________________________________



Переглянути відео ВІДЕО №56

Опрацювати підручник §51, §52 запит ст. 240, 243 (усно)

Немає коментарів:

Дописати коментар